Na obwodnicy postawią segment o wadze blisko 5 tysięcy ton FOTO
Fot. GDDKiA
Robert FraśRobert Fraś

Na obwodnicy postawią segment o wadze blisko 5 tysięcy ton FOTO

Budowa obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi DK44 osiągnęła 83-procentowe zaawansowanie. Jednym z najtrudniejszych elementów inwestycji jest przejazd pod linią kolejową Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Droga poprowadzona zostanie przez specjalnie przygotowany segment, który waży około 4800 ton i zostanie przeciśnięty pod torami.
Zimą przygotowano teren po obu stronach linii kolejowej, usuwając około 12,5 tysiąca metrów sześciennych ziemi. Powstały także mury oporowe wzdłuż drogi, która w tym miejscu znajdzie się prawie 10 metrów poniżej poziomu gruntu. Sam segment, którym pobiegnie obwodnica, to konstrukcja w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 22,7 na 38,7 na 8,5 metra. Znajdą się w nim trzy jezdnie: dwie dla obwodnicy oraz jedna dla ulicy Ostatni Etap.
Prace pod torami poprzedzono wykonaniem obrysu z rur, które były przewiercane w trakcie przerwy zimowej. Równocześnie prowadzono prace wykończeniowe na moście na Wiśle, gdzie montowano bariery energochłonne i betonowano kapy chodnikowe. Podobne działania realizowano na moście na Sole.

Przypomnijmy, całkowity koszt inwestycji wynosi 615 milionów złotych. Budowa otrzymała dofinansowanie w wysokości 249 milionów złotych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 oraz 150 milionów złotych z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. Prace realizuje firma Budimex, a zakończenie inwestycji planowane jest na maj 2026 roku.


Wiadomości Radia BIELSKO są dostępne w Google News - obserwuj nas!

Zobacz inne wiadomości tego autora: