Od miesiąca nie mamy połączenia z Internetem, z telefonu też nie można korzystać – skarży się pan Andrzej z Brennej Leśnicy. To ogromny problem dla mieszkańców tej części gminy Brenna. Kiedy zostanie rozwiązany? Niestety, nie wiemy.
– To jest tragedia. Ludzie nie mogą połączyć się z rodzinami, starsze osoby. Mają niektórzy przedsiębiorstwa, budowy. Tymczasem nasz rodak wyleciał w kosmos… – pan Andrzej nie może pojąć sytuacji w jakiej się znalazł. Posłuchaj
Z mieszkańcem Leśnicy udało nam się porozmawiać tylko dlatego, że – jak relacjonuje – wyjechał tysiąc metrów do góry.
W czym problem?
Jak relacjonuje nam sekretarz gminy Brenna Bartosz Chrapek, na górze Świniorka był wcześniej maszt „mobilny” to znaczy usadowiony na przyczepie. Konstrukcja została zdemontowana. W krótkim czasie powstał nowy masz telekomunikacyjny, już trwale osadzony w gruncie.
Władzom gminy udało się skontaktować z firmą, która wykonywała prace na Świniorce na zlecenie inwestora. Pracownikom urzędu w Brennej przekazano, że zakończenie prac montażowych nowego masztu na Świniorce nastąpi do końca czerwca. Konstrukcja do tego czasu miała być uzbrojona i sprawna.
Inna sprawa kiedy Orange czy T-Mobile puszczą przez tę antenę sygnał – tłumaczy Bartosz Chrapek.
Niestety, firmy Orange Polska i T-Mobile Polska nie odpowiedziały na pytania naszej redakcji. Z operatorami nie udało się również skontaktować przedstawicielom gminy Brenna. – To nie jest nasza infrastruktura i nie mamy żadnego wpływu na dostawcę usług publicznych – zaznacza sekretarz gminy Brenna.
Za nami już pierwszy dzień lipca, a do mieszkańców Leśnicy dodzwonić się nie sposób…
AKTUALIZACJA
Stacja bazowa została wyłączona z przyczyn niezależnych od Orange Polska. Pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem jej działania, co powinno nastąpić w najbliższym czasie, ale dokładnego terminu nie jesteśmy jeszcze niestety w stanie podać – tej treści komunikat dotarł do nas z biura prasowego sieci Orange.
W sprawie interweniują też sami mieszkańcy. Jak się okazuje, na Świniorce wszyscy operatorzy mieli nadajniki lub inni operatorzy mogli korzystać z innych nadajników operatorów.
Janusz Szczęśniak na swoje zgłoszenie o braku dostępu do sieci PLAY otrzymał taką odpowiedź od operatora:
Uprzejmie informuję, iż wskazany adres (ulica Tłoczki) znajduje się poza zasięgiem sieci Play. Oznacza to, iż korzystanie w tej lokalizacji może być znacznie utrudnione lub niemożliwe. Opisane problemy występują ze względu na miejsce korzystania. Proszę pamiętać, iż nasze usługi są mobilne i nie są przypisane do konkretnego adresu. Zasięg może różnić się w zależności od miejsca korzystania.
Pan Janusz nie kryje irytacji. –
To kompletne niezrozumienie sytuacji, od wielu lat mieliśmy sygnał i internet, a teraz bez sygnału. Bezduszne podejście sieci PLAY do rozwiązania tematu. Bez zrozumienia społecznych skutków tego problemu – komentuje mieszkaniec Leśnicy.
AKTUALIZACJA (03.07)
Jak poinformowali nas mieszkańcy dziś przed południem – po miesięcznej przerwie – mogą już korzystać z telefonów. Mają też dostęp do Internetu!