Bielsko-Biała

Blisko 40% reklam ustawionych jest niezgodnie z przepisami. Koniec z tym

today09.02.2023 16:32

Tło
share close

Bielsko-Biała: w końcu przyjęto uchwałę krajobrazową. To oznacza uporządkowanie kwestii związanej z montażem billboardów, szyldów reklamowych i banerów.

W Bielsku-Białej idą na wojnę z "reklamozą". Po kilku latach ustaleń i prac w końcu jest. Przed tygodniem przyjęto uchwałę krajobrazową. To zbiór ustaleń dot. zasad montażu reklam. – Wiadomo, że będą to restrykcje, które będą obowiązywały w obszarze, gdzie występuje najwięcej obiektów objętych ochroną konserwatorską. Uchwała przewiduje różne zasady sytuowania tablic i urządzeń reklamowych na terenie całego miasta – komentował na naszej antenie Karol Markowski, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Bielsku-Białej. Posłuchaj.

W tej uchwale miasto podzielono na dwa obszary, gdzie będą obowiązywały różne zasady i warunki montażu szyldów oraz banerów. Obszar I, obejmujący ścisłe centrum miasta, będzie najbardziej restrykcyjnie traktowany.

Uchwała przewiduje 5-letni okres dostosowawczy dla tablic i urządzeń reklamowych nieumieszczonych na obiektach budowlanych oraz billboardów w obszarze II oraz 2-letni okres dostosowawczy dla pozostałych tablic i urządzeń reklamowych. Szacunkowo blisko 40% reklam na terenie miasta jest ustawionych – lub wywieszonych – niezgodnie z przepisami (dane podaje urząd miasta).

Wcześniej uchwałę krajobrazową przyjęto już w Cieszynie i Wiśle. Prace nad przepisami trwają w Żywcu.

Autor: Joanna Wieczorek-Tyc