powiat cieszyński

Czy to jest w porządku?

today01.04.2023 08:42

Tło
share close

To jest chore. Przychodzę do wydziału komunikacji żeby zarejestrować samochód i nie mogę tego zrobić, bo osoba przede mną rejestruje trzydzieści pojazdów – skarży się słuchacz Radia Bielsko z powiatu cieszyńskiego.
Dodajmy jednak, że nowy samochód naszemu słuchaczowi udało się zarejestrować, choć od pobrania biletu do wydania dowodu rejestracyjnego minęło… około 5 godzin.

Pan Piotr chciał zarejestrować swój nowy samochód. W środę (29.03) był w wydziale komunikacji Starostwa Powiatowego w Cieszynie, ale nie zdołał tego zrobić (jak się dowiedzieliśmy, z powodu braku wszystkich dokumentów). W związku z tym, w czwartek (30.03) stawił się tam – jak twierdzi – najwcześniej jak było to możliwe czyli o godz. 8.00. To godzina, o której w czwartki wydział rozpoczyna swoją pracę.

 
Okazało się jednak, że mimo wczesnej pory dostał bilet nr 57! To ważne, bo właśnie numer biletu określa nasze miejsce w kolejce do urzędników obsługujących interesantów. Bilety są wydawane w kolejności przybycia do siedziby wydziału. Są jednak tacy, którzy przychodzą ustawić się w niej na długo przed otwarciem urzędu. A wśród nich nie brakuje osób, które mają ze sobą jeszcze pełnomocnictwa do reprezentowania innych klientów, a zarazem mieszkańców powiatu.  
 
Są ludzie, którzy po prostu biorą pieniądze za to. Biorą trzydzieści numerków [biletów – dod. red.] i gościu w ogóle nie wychodzi z tego pomieszczenia tylko rejestruje trzydzieści samochodów – opowiada pan Piotr. Rozmawiałem z naczelnikiem wydziału komunikacji: czy to jest w porządku? Ja tu muszę siedzieć cały dzień i wątpię czy dziś zarejestruję ten samochód – denerwował się nasz słuchacz. Posłuchaj
 
Jak dowiedzieliśmy się w starostwie powiatowym w Cieszynie, pan Piotr załatwił swoją sprawę tego samego dnia. Jego samochód zarejestrowano pomiędzy godz. 13.00 a 14.00. Wziąwszy pod uwagę, że bilet wydano mu o godz. 8.31, czas oczekiwania na dokonanie formalności to mniej więcej 5 godzin…
 
Warto jednak dodać, że tego dnia w wydziale komunikacji wydano 419 biletów! – Wszystkie osoby zostały przyjęte i obsłużone – podkreśla rzeczniczka starostwa Sylwia Pieczonka. Zaznacza również, że to w godzinach porannych w wydziale komunikacji stawia się najwięcej interesantów.
 
Urzędnicy są przekonani, że po latach prób wprowadzania innych rozwiązań to właśnie „system biletowy” jest najbardziej efektywny. Po prostu dzięki temu systemowi udaje się obsłużyć największą liczbę mieszkańców.
Być może nie jest satysfakcjonujący dla wszystkich zainteresowanych, ale jest rozwiązaniem kompromisowym. Tak dla przedsiębiorców mających floty pojazdów, jak i dla klientów indywidualnych czy dla osób działających na podstawie pełnomocnictwa udzielonego im przez mieszkańców z terenu naszego powiatu – przekonuje Pieczonka. Posłuchaj
 

Napisane przez: Izabela Janoszek