powiat pszczyński

Straciła 120 tysięcy złotych!

today20.05.2024 16:51

Tło
share close

Chciała zarobić inwestując na platformie handlowej, straciła ponad 120 tysięcy złotych. Mieszkanka Pszczyny zgodnie z poleceniem rzekomego „konsultanta” zainstalowała na swoim telefonie aplikację, za pomocą której oszust uzyskał zdalny dostęp do jej konta bankowego.

Mieszkanka Pszczyny znalazła „w sieci” reklamę dotyczącą szybkiej i bardzo opłacalnej inwestycji. Kobieta wypełniła formularz, w którym podała swój numer telefonu. Po jakimś czasie zadzwonił do niej mężczyzna z informacją, że skontaktuje się z nią konsultant, który wyjaśni całą procedurę oraz opowie jak wygląda obrót akcjami.
Na telefon rzekomego konsultanta nie trzeba było długo czekać. Zadzwonił już kolejnego dnia i polecił 43-latce wpłacić na wskazane kontro pieniądze. Kolejnego dnia ponownie zadzwonił twierdząc, że na telefonie kobiety potrzebna jest specjalna aplikacja do obsługi platformy inwestycyjnej, którą pomoże jej zainstalować.

Kobieta zgodziła się i nieświadoma konsekwencji zainstalowała na swoim urządzeniu oprogramowanie umożliwiające zdalne sterowanie systemem operacyjnym przez Internet, po zainstalowaniu którego konsultant uzyskał dostęp do tego co działo się na telefonie 43-latki.
Kiedy następnego dnia zalogowała się na swoje konto odkryła, że nie tylko brakuje na nim pieniędzy, ale także ktoś w jej imieniu zaciągnął dwa kredyty. Kobieta straciła łącznie ponad 120 tysięcy złotych.

Apelujemy o rozwagę podczas wykonywania operacji finansowych. Oszuści cały czas modyfikują swoje metody, których celem jest wyłudzenie pieniędzy. Nigdy pod żadnym pozorem nie instalujmy proponowanych nam przez nieznajomych programów na swoich urządzeniach. Nie otwierajmy również podesłanych nam linków. Zachowajmy zdrowy rozsądek, a wobec obcych miejmy ograniczone zaufanie – radzi policja.

Autor: Izabela Janoszek