Bielsko-Biała

Otwarta S1, niejasne znaki i cofanie na trasie. Kierowcy alarmują!

today23.12.2025 10:14

Tło
share close

W piątek kierowcy po raz pierwszy skorzystali z nowego odcinka trasy S1 między Bielskiem-Białą Hałcnowem a Dankowicami i Brzeszczami. Już w pierwszych dniach po otwarciu pojawiły się jednak sygnały o problemach z oznakowaniem w rejonie Hałcnowa.

Otwarta trasa i pierwsze sygnały

Nowy fragment S1 połączył rejon Hałcnowa z Dankowicami i Brzeszczami. Kierowcy informują jednak o niebezpiecznych sytuacjach w miejscu rozwidlenia trasy na kierunek Cieszyna, tam gdzie wcześniej był tzw. „zakręt idiotów”. Według relacji, przy ograniczonej widoczności znaki stają się czytelne zbyt późno.

Cofanie na trasie

Z redakcją skontaktował się kierowca ciężarówki, który był świadkiem cofania pojazdów na nowym odcinku.
– To bardzo duże zagrożenie. Może dojść do bardzo poważnego wypadku – mówi kierowca Krystian. – Jadąc od Żywca w kierunku Cieszyna, we mgle w ostatniej chwili widać znaki 3,5 tony – relacjonuje. Jak dodaje, problem dotyczy zwłaszcza kierowców z zagranicy.
– Widziałem kierowców z Serbii i z Turcji, którzy przeoczyli skręt. Zatrzymują się i zaczynają cofać. Przy takiej pogodzie to bardzo niebezpieczne – podkreśla. Zdaniem kierowcy problemem jest widoczność znaków. – Moim zdaniem znaki powinny być wcześniej – dodaje.

  • cover play_arrow

    Otwarta S1, niejasne znaki i cofanie na trasie. Kierowcy alarmują! Robert Fraś

Ograniczenie tonażowe nadal obowiązuje

Zgodnie z oficjalnymi informacjami, na odcinku S1 w stronę Oświęcimia nadal obowiązuje ograniczenie tonażowe do 3,5 tony. Wynika ono z porozumienia zawartego z samorządami. Ograniczenie zniknie po udostępnieniu do ruchu odcinka Bieruń – Oświęcim. W kierunku Bielska-Białej i dalej na południe ruch odbywa się bez ograniczeń.

Postęp prac na pozostałych odcinkach

Zaawansowanie robót na odcinku Bieruń – Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia przekroczyło 73 procent. Planowane udostępnienie do ruchu na zasadzie przejezdności zaplanowano na styczeń 2026 roku. Zakończenie robót i pełne otwarcie przewidziano na czwarty kwartał 2026 roku.
Na odcinku Mysłowice Kosztowy – Bieruń prace osiągnęły 31 procent zaawansowania. Zakończenie inwestycji zaplanowano na drugi kwartał 2027 roku.

Autor: Robert Fraś