Ataki nasiliły się 1 maja – po tym, jak minął już termin rozliczenia się z fiskusem.
Przestrzegamy przed oszustami, którzy za pomocą e-maili lub wiadomości SMS próbują wyłudzić dane identyfikacyjne i dane rachunku bankowego.
Oszuści wysyłają wiadomości dotyczące np. zwrotu podatku, konieczności dokonania korekty, czy aktualizacji danych. Wiadomości zachęcają do kliknięcia w niebezpieczne linki lub załączniki.
Uwaga!
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa nie wysyłają wiadomości e-mail oraz SMS, informujących o nadpłacie podatku i nakłaniających podatników do potwierdzenia jakichkolwiek danych.
Do najczęstszych prób oszustwa dochodzi w związku z korzystaniem przez użytkowników z najpopularniejszych serwisów: e-Urząd Skarbowy, Twój e-PIT, e-TOLL, e-Sprawozdania Finansowe.
Co robić w przypadku próby oszustwa?
Należy pamiętać, aby nigdy nie podawać nikomu poufnych informacji, zwłaszcza po otrzymaniu podejrzanych wiadomości zawierających prośbę o udostępnienie danych.
Jeżeli otrzymana wiadomość e-mail lub SMS budzi Wasze wątpliwości, lub gdy ktoś zadzwonił i podał się za pracownika urzędu skarbowego żądając wrażliwych informacji, najlepiej skontaktujcie się z infolinią KAS: 22 330 03 30.
Możecie również korzystać z platformy CERT, która służy do zgłaszania wszelkich incydentów w zakresie cyberbezpieczeństwa.