"Potwór na torach" rozpoczyna pracę WIDEO
Robert FraśRobert Fraś

"Potwór na torach" rozpoczyna pracę WIDEO

Rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej nr 117, na odcinku Bielsko-Biała-Kęty. Zaawansowane prace torowe prowadzone są z pomocą imponującej maszyny, zwanej PUN, której zadaniem jest wymiana nawierzchni torów.
Stanisław Satora, główny operator pociągu P9301 z Zakładu Maszyn Torowych w Krakowie, wyjaśnia, że ten olbrzym od lat robi wrażenie swoją wydajnością i precyzją. - Ten potwór, jak go niektórzy nazywają, jest zbudowany tak, by wymieniać nawierzchnię toru – podkłady, szyny, wszystko w jednym procesie. Maszyna ma ponad 28 lat i przeszła tysiące kilometrów na polskich torach. Posłuchaj 
Cały zestaw, włącznie z wagonami, mierzy około 300 metrów i waży setki ton. - Jedna taka maszyna waży ponad 200 ton, a do tego dochodzi tonaż wagonów. Tereny tutaj są górzyste, co sprawia, że prace są trudniejsze, ale nasza ekipa ma to wszystko pod kontrolą - mówi nasz rozmówca. Posłuchaj
Operacja wymiany nawierzchni odbywa się w pełnym biegu – stare podkłady znikają z dołu maszyny, a nowe pojawiają się na ich miejscu dzięki systemowi taśmowemu.
Prace potrwają do końca listopada, a na odcinku Bielsko-Biała – Kęty będzie trzeba wymienić 11 kilometrów torów. - Modernizacja jest trudna, ale staramy się, by przebiegała sprawnie. Potrzebujemy tylko dobrej pogody i zdrowia, by to zadanie wykonać - dodaje Stanisław Satora.
O harmonogramie prac informowaliśmy tutaj.

 

Posłuchaj audycji:

Nagranie 1

Nagranie 2



Wiadomości Radia BIELSKO są dostępne w Google News - obserwuj nas!

Zobacz inne wiadomości tego autora: