Wymieniono kasy. "To bubel"
Izabela JanoszekIzabela Janoszek

Wymieniono kasy. "To bubel"

„To bubel i maszyna do naciągania i oszukiwania ludzi”. Tak mocnych słów używa mówiąc o nowych, samoobsługowych kasach w sklepach sieci handlowych Auchan i Carrefour w Bielsku-Białej jeden z klientów.Jak relacjonuje bieszczanin, kasy samoobsługowe starego typu, które do niedawna działały np. w Auchan lub w sieci Tesco uniemożliwiały zeskanowanie ceny tego samego produktu kilkukrotnie.
Kilka miesięcy temu w centrum handlowym Auchan kasy jednak wymieniono i ta zmiana - jak twierdzi - nie jest dla klientów korzystna.
- Nagminnie zdarza się, że skanując dany towar, przypadkiem "przejeżdżam" przed czytnikiem jeszcze raz tym samym towarem.  I ta cena ponownie jest wczytywana - opowiada Jerzy Tomiczek. Posłuchaj
Bielszczanin przyznaje, że jego rachunek udało się zmniejszyć, bo zauważył "nabicie" na kasę dwukrotnie ceny tego samego produktu. Uważa jednak, że wielu klientów w pośpiechu płacąc za zakupy może zawyżonej ceny nie dostrzec.
Pan Jerzy dodaje, że tego rodzaju problemy miał w Auchan, ale też dwukrotnie w sklepie Carrefour na Sarnim Stoku, gdzie samoobsługowe kasy zamontowano, po remoncie, w ubiegłym roku.

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy biura prasowe obydwu sieci.  

- Kasy samoobsługowe w sklepie Auchan Bielsko zostały wymienione na nowszy model, poprzednie miały już ponad 12 lat i odeszły "na zasłużoną emeryturę" – potwierdza dyrektorka komunikacji Auchan Retail Polska Dorota Patejko.
 - Nowe kasy są szybsze, umożliwiają płatności zbliżeniowe, są po prostu nowocześniejsze. Czasami ta ich szybkość i nowoczesność działa przeciwko nim. Jak się okazuje, trzeba uważnie skanować i odkładać produkty, gdyż skaner może "złapać " dwa razy ten sam produkt - przyznaje Dorota Patejko.
Jednocześnie zapewnia, że pracownicy sklepu w Bielsku będą zwracali teraz większą uwagę na „towarzyszenie klientom” obsługującym te urządzenia.

A oto stanowisko sieci Carrefour Polska.
"Klienci Carrefour chętnie korzystają z kas samoobsługowych, gdyż rozwiązanie to przyczynia się do usprawnienia wizyty w sklepie, pozwalając m.in. zaoszczędzić czas w momencie, gdy do kas tradycyjnych ustawiona jest kolejka. Mając na względzie czas i wygodę klientów zastosowaliśmy ułatwienia w obsłudze kas samoobsługowych, aby korzystanie z nich było jak najbardziej przyjazne. Jednocześnie, nabijając samodzielnie towar,  klient zawsze ma możliwość śledzenia - na bieżąco, na wyświetlaczu kasy - jaki produkt skanuje, w jakiej ilości i w jakiej cenie. Ponadto, do stanowisk kas samoobsługowych oddelegowani są nasi pracownicy, którzy w razie problemów lub pytań udzielają wyjaśnień i wszelkiej pomocy, również w szybkim i bezproblemowym skorygowaniu błędnych skanowań."





Posłuchaj audycji:

Nagranie 1



Wiadomości Radia BIELSKO są dostępne w Google News - obserwuj nas!

Zobacz inne wiadomości tego autora: