Dzisiaj jest:24 maja
Imieniny: Joanny, Zdenka, Zuzanny

Przeboje Non Stop Wiadomości z Twojego regionu!

arrow Mateusz Winiarski

Galaktyka

Mateusz Winiarski

Artykuł Stop Psuedohodowcom

STOP PSEUDOHODOWCOM - od 1 stycznia 2012 roku walczymy zgodnie z prawem!

W powszechnym otoczeniu osób nie pasjonujących się kynologią krąży opinia, że szczenię po rasowych rodzicach jest zawsze rasowe, a stwierdzenie "rasowy bez rodowodu" nie jest niczym niezwykłym.
W rzeczywistości rasowy jest wyłącznie pies posiadający dokument potwierdzający jego przynależność do danej rasy, a stwierdzenie "rasowy bez rodowodu" jest błędne i de facto nie istnieje.
---
USTAWA z dnia 16 września 2011 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt (Dz.U. 2011 Nr 230 poz. 1373)

Art. 10a.
1. Zabrania się:
1) wprowadzania do obrotu zwierząt domowych na targowiskach, targach i giełdach;
2) prowadzenia targowisk, targów i giełd ze sprzedażą zwierząt domowych;
3) wprowadzania do obrotu psów i kotów poza miejscami ich chowu lub hodowli.

2. Zabrania się rozmnażania psów i kotów w celach handlowych.

6. Zakaz, o którym mowa w ust. 2, nie dotyczy hodowli zwierząt zarejestrowanych w ogólnokrajowych organizacjach społecznych, których statutowym celem jest działalność związana z hodowlą rasowych psów i kotów.

Art. 10b.
1. Zabrania się nabywania:
1) zwierząt domowych na targowiskach, targach i giełdach;
2) psów i kotów poza miejscami ich chowu lub hodowli.

2. Zakaz, o którym mowa w ust. 1 pkt. 2, nie dotyczy nabycia psów i kotów od podmiotów prowadzących schroniska dla zwierząt oraz organizacji społecznych, których statutowym celem działania jest ochrona zwierząt.

PAMIĘTAJ: rasowy = rodowodowy.
Nie ma zwierząt rasowych bez rodowodu!


Pseudohodowcy używają wielu argumentów aby zachęcić nieświadomego przyszłego właściciela psa do zakupu kundla. Poniżej kilka z takich chwytów.
•    Każde szczenię urodzone w legalnej hodowli zarejestrowanej w ZKwP otrzymuje metrykę stanowiącą podstawę do uzyskania rodowodu. Nieprawdą jest twierdzenie pseudo hodowców o liczbowym limicie szczeniąt w miocie uprawnionych do metryki. Dlatego twierdzenie, że szczeniak nie ma papierów bo jest "siódmy z miotu" jest kłamstwem.
•    Pseudohodowcy zachwalają swój towar głównie niską ceną. Nieprawdą jest, że szczenię "z papierami" jest drogie. Czasem w miotach trafiają się szczenięta z drobnymi, nieistotnymi dla jego zdrowia wadami, np. umaszczenie. Takie szczenię nie nadaje się na wystawy, ale jego użytkowość nie cierpi z tego powodu. Dlatego hodowca chętnie znacznie obniża cenę takiego szczenięcia dla kupca niezainteresowanego wystawami i własną hodowlą. Taki szczeniak zawsze ma metrykę, a hodowca ma wręcz obowiązek zamieścić w niej adnotację, że ze względu na rozbieżność z wzorcem rasy szczenię nie nadaję się do dalszej reprodukcji.
•    Pseudohodowcy i handlarze twierdzą, że psie dziecko rasowych rodziców jest rasowe. Rasowy jest wyłącznie pies z rodowodem potwierdzającym jego przynależność rasową.

Najczęstszy mit powtarzany przez ludzi w "psim środowisku", a także nie których lekarzy weterynarii w celu łatwego zarobku jest to, że suka raz w życiu powinna mieć młode.
Nie ma żadnych medycznych dowodów potwierdzających tą tezę. Jest natomiast wiele faktów przemawiających za tym, że wysterylizowane suki są dużo zdrowsze. Sterylizacja jest najskuteczniejszą ochroną przed ropomaciczem, nowotworami gruczołu mlekowego i układu rozrodczego. Suki nie marzą o tym, żeby mieć dzieci, tak jak przypisują im to ludzie. One kierują się instynktem. Poprzez sterylizację eliminujemy hormony, powodując zanik instynktów macierzyńskich. Suki na pewno nie będą przez to cierpiały. Jest to jeden z najtragiczniejszych w skutkach mitów powodujący rozmnażanie zwierząt nie hodowlanych i przyczyniający się do powiększenia problemu bezdomności.

 

Paulina Mika - Pogotowie dla Zwierząt
http://sosdalmatynczyki.blogspot.com/

www.stoppseudohodowcom.org
www.rasowy-rodowodowy.info
www.wyszkolpsa.pl

Źródło: sieradzkatv.pl

+ Dodaj Komentarz Komentarze:

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

wojus
data: 2012-02-05 23:06:42
Pies wychowany w hodowli a ten zadbany wychowany w domu naprawdę się rożni, no ale co robimy konkurencje dla hodowli wystarczy spisać umowę cywilna przy sprzedaży pieska płacimy podatek i nie łamiemy prawa tylko o to chodziło!! nienachapane barany z rządu

Twoje IP to: *.124.21. Pamiętaj - nie jesteś anonimowy.

oskar
data: 2012-01-28 09:00:26
karola masz rację i ja się w pełni z Tobą ale ten przepis miał tak na prawdę miał zlikwidować hodowle w których psy są w opłakanych warunkach czy miało to na celu zlikwidowania handlu zwierzętami na giełdach i rynkach zwierząt bez rodowodu a co z tymi co rodowód nie jest im do niczego potrzebny tak jak np. ja jak tak dalej pójdzie to na rynku będą tylko psy z rodowodem i za niedługo trzeba będzie zapłacić straszne pieniądze a co za tym idzie nie każdy chce taką kasę zapłacić i nie każdego stać więc zamiast psa kupić będzie mógł sobie chomika!!! to nie jest rozwiązanie zakazywali za komuny czyżby komuno wróć!!! powinien być każdy posiadacz psa zarejestrowany i pies powinien mieć cip i było by wszystko jasne i w każdej chwili można by było takiego właściciela rozliczyć a tak to tylko nabijanie kasy hodowcą psa a tak na marginesie to co to za przepis który zabrania sprzedawać psa na rynku ale w domu jak chcesz oddać psa za darmo to wolno tylko kto tak na prawdę oddaje każdy oddaje ale chce zwrotu za wyżywienie albo szczepienie to jak to nazwać JEDNA WIELKA ŚCIEMA!!! przepis nic nie znaczący i tak na prawdę to sprzedający zeszli do podziemia i teraz to już nikt nie jest wstanie tego kontrolować to tylko u nas w kraju możliwe jest coś takiego za chwilę będą uchwalać ustawę do ustawy po ustawie bo zamiast zrobić raz a dobrze to lepiej sto a byle jak jednak uważam że ustawa jest potrzebna ale mądra!!

Twoje IP to: *.127.153. Pamiętaj - nie jesteś anonimowy.

karola
data: 2012-01-23 18:10:39
hexe zobacz ile kocich kawalerów jest w kotach do adopcji. Ludzie adoptujcie zwierzęta nie rozmnażajcie!!!!! Bardzo dobrze ze nie można dawać ogłoszeń o reproduktorach w końcu ktoś się wziął za domowe wytwórnie i pseudohodowle. Brawo!!! Czym bardziej restrykcyjnie będziemy tego pilnować tym mniej będzie zwierząt w potrzebie.

Twoje IP to: *.50.126. Pamiętaj - nie jesteś anonimowy.

hexe
data: 2012-01-23 17:16:52
ten zakaz ma troche racji, ale tylko troche, mam kotkę(norweski leśny), chciałam poszukać dla niej kawalera i okazuje się, że nie mogę dać ogłoszenia

Twoje IP to: *.224.17. Pamiętaj - nie jesteś anonimowy.

oskar
data: 2012-01-23 13:00:18
masz rację że z chodzimy z tematu ale myślę że nas za to nie zastrzelą szczeniak wychowany od małego z dziećmi to jednak inne zachowanie niż taki pies nie chowany mam przykład kiedy mój najstarszy syn był mały i pies od siostry był mały to nie było z nimi problemów i teraz tez nie ma ale gdy pies jest już starszy to młodsze dzieci ją już denerwują i nawet warczy na nie a jest to suka około 5 letnia a suki sa łagodniejsze i na dodatek jest to rasa łagodna więc mimo wszystko wolę mieć na początku problemy by potem mieć spokój i cieszyć się przebywaniem z psem na dodatek owczarek nie jest tak długo jak Twój labrador problematyczny bo miałem już kiedyś owczarka i coś nie coś z nim przeżyłem a przepis co do handlu psami jak się w niego wczytałem jest totalnie nie trafiony bo dalej można nimi handlować tylko już nie piszą że sprzedadzą tylko że oddadzą w zamian za zwrot kosztów normalna ściema

Twoje IP to: *.95.31. Pamiętaj - nie jesteś anonimowy.

:)
data: 2012-01-21 11:35:10
Nie da się dodać adresu strony:/ zróbmy tak na dzień dzisiejszy biorą udział w akcji: BIELSKO-BIAŁA Przychodnia dla zwierząt domowych i egzotycznych AGAMA ul. 11-Listopada 78 Tel. 33-814-06-30; kom.691-958-696 wiadomości o lecznicy-[link] UWAGA Zabiegi będą wykonywane we wszystkie poniedziałki i piątki miesiąca marca. Rejestracja zwierząt wyłącznie po telefonicznym uzgodnieniu terminów. Dla bezpieczeństwa pacjentów zalecamy wcześniejszą wizytę kontrolną ,kilka dni przed zabiegiem (w cenie zabiegu i bez dodatkowych opłat). oraz Gabinet Weterynaryjny "Cztery Łapy" ul.Orzeszkowej 82 tel: 33 4978434 , 607746086 [link]

Twoje IP to: *.111.232. Pamiętaj - nie jesteś anonimowy.

misia
data: 2012-01-18 09:40:56
chyba schodzimy troszkę z tematu pseudohodowli:) Piszesz że chcesz kupić szczeniaka dla dzieci, a ja się zastanawiam czy szczeniak to dobry pomysł. Ja mam 5 letniego psa rasy labrador i to co z nim użyłam przez pierwsze 3 lata, to moje. nigdy przenigdy mając dzieci nie wzięłabym szczeniaka. Wiem, że prawie każda rasa psiaków ma swoje fora poczytaj... Ludzie maja starsze już mniej zwariowane psiaki w domach tymczasowych i wiedzą jak się zachowują do dzieci, polecam adopcję. Jeśli masz jakieś pytania to pisz j. wolny1@onet.pl zaraz nas admin stąd wywali.

Twoje IP to: *.197.2. Pamiętaj - nie jesteś anonimowy.

oskar
data: 2012-01-15 11:56:26
zgadzam się że jest to jakaś metoda ale czy najlepsze? nie każda hodowla była prowadzona w sposób karygodny i nie w każdej hodowli psy były traktowane źle jak wszędzie znajdzie się czarna owca a czy nie ma hodowli " legalnych" i prowadzone są tylko na zarabianie kasy na dodatek psy są hodowane na zabójców i co siedzą pochowani a kasę biją taką że szkoda mówić zawsze to co jest nie legalne jest droższe i bardziej smakuje niż to legalne a co do szczeniaka owczarka n. w schronisku to jak na razie nie znalazłem a już takiego rocznego to nie chcę bo się boję że jeśli pies nie jest wychowywany z dziećmi to może być potem problem misia jeśli wiedziała byś coś o takim psie a raczej sutce to daj znać a wracając jeszcze do tematu to uważam że powinni się zabrać najpierw za psy bezdomne które gonią po osiedlach bo nie mają żadnych szczepień i strach chodzić dorosłemu a co dopiero dzieciom na dodatek rozmnażają się bez żadnej kontroli wtedy i schroniska by mogły trochę odsapnąć bo jak do tej pory to mają za dużo pracy i zwierząt a za mało miejsca i pieniędzy by zająć się wszystkimi tak jak by tego chcieli nie uważasz?

Twoje IP to: *.177.229. Pamiętaj - nie jesteś anonimowy.

misia
data: 2012-01-15 11:13:45
Na pewno chipowanie, rejestracja psów i adresówki na obrożach są najlepszą metodą na odnalezienie psa uciekiniera:) Szczeniaki owczarka Niemieckiego również są w schroniskach. Nie będzie popytu nie będzie podaży!!! Bardzo dobrze, że media zainteresowały się problemem pseudohodowców więcej ludzi będzie miało możliwość zobaczenia w jakich warunkach żyły ich słodkie kulki...

Twoje IP to: *.127.92. Pamiętaj - nie jesteś anonimowy.

oskar
data: 2012-01-13 22:34:19
misia chodzi mi o psa rasy owczarek niemiecki i to szczeniaka bo mam małe dzieci a wiem że to pies który dobrze sprawdza się przy małych dzieciach a co do tego zakazu sprzedaży na rynkach czy giełdzie to wydaje mi się że to pomysł delikatnie mówiąc nie trafiony oczywiście rozumiem że miało to być przeszkodą dla pożal się boże hodowlom ale czy tak na prawdę nie zrobiono im przysługi ? bo jeśli mogli sprzedawać wszędzie to była konkurencja a co za tym cena była niska więc i zarobek też nie za wysoki teraz połowa która miała za mało się wycofa a druga połowa zejdzie do podziemia gdzie będzie kasować za szczeniaka o wiele więcej jak do tej pory co przedłoży się im na zarobek więc tym bardziej będą to robili tylko kupno będzie bardziej utrudnione ale chętnych i tak nie będzie brakowało oco tak na prawdę chodziło w tym nowym przepisie ? bo chyba nie oto że psy bo o nich rozmawiamy przybywają bez opamiętania bo przecież psy sprzedawane na rynku czy giełdzie to w większości wypadków szczeniaki z chowu domowego i raczej przemyślanego! uważam ze powinno się raczej każdego psa rejestrować czy nawet wszczepiać mu czipa i wszyscy powinni być pod kontrolą a tym bardziej jeśli chodziło by o jakieś hodowle bo co jeśli załóżmy że kupiłem szczeniaka sukę owczarka pies chowa się super nie przejawia agresji w stosunku do domowników a tym bardziej do dzieci a nawet wręcz przeciwnie ale za to obcych potrafi trzymać na dystans i znajomi widząc takiego psa chcą szczeniaka jedni drudzy trzeci i tak dalej i co zakaz dopuszczenia psa bo jest to złamanie prawa tak samo jak i kupno ? a co jeśli się okaże że przyszło więcej niż było zamówione utopić ? albo ktoś się wycofał bo musiał a nie to ze chciał dla czego nie mogę z nim jechać na giełdę ? co w tedy z takim szczeniakiem zrobić ? a co z psami bez domnymi nad tym nikt nie ma żadnej kontroli to co wyszczelać czy wytruć ? może tak wtedy schroniska będą miały mniej pracy a co za tym idzie będą lepiej stały bo będą miały mniej lokatorów i więcej pieniędzy na ich opiekę co o tym myślicie ?

Twoje IP to: *.197.37. Pamiętaj - nie jesteś anonimowy.

Pokaż wcześniejsze